I´m back!


Så, nu har jag haft några dagar med självömkan och försökt fått dagarna att gå!

Nu står jag igen och beredd att gå vidare med insikten att det är "game over"!

I morgon kommer tomten, jag är lika förväntansfull som Milo, längtar tills jag får se hans
glittrade ögon när klapparna öppnas och han fått det han önskat! Kanske ska gå och knoppa
så det snabbt blir morgon! fast tomten kommer ju inte förrens på kvällen...=( Men många
klappar ligger redo under granen för öppning direkt på morgonen!

Snart är det också 2009, och med nytt år kommer även till viss del nytt liv, i alla fall
nytt tänk! Nyår ska firas i lugn med lite mat hos vänner för att sen gå hem vi lilla familjen
och fira tovslaget under en filt i soffan skålande med trocadero. Tänk vad man höll på
fötut med högtidspartajande, att man orkade! Gå ut på juldagen känns lockande till noll,
vem vill trängas med alla hemvändare plus alla boende i Hudiksvall...nej inte jag i alla fall,
träffa folk man inte träffat på 10 år och måste då för trevlighetens skull lyssna på deras livshistoria
och nicka gillande trots att man egentligen inte ens är intresserad att veta!
För att inte tala om nyårsfirandet som man hade, stugan i Hassela var bokad vid midsommar,
sen vankades TRE dagars fest, och då var det fest i 3 hela dagar, utan uppehåll...men jag
är väldigt glad att jag gjort allt som man skulle då och att jag en gång i mitt liv vart festprisse n/o 1,
för det tror jag alla måste ha en gång....


jaja, nu ska jag vila, har haft såå ont i bröstkorgen i några veckor nu, skitläskigt, känns som hjärtat slår
ett extra slag flera gånger om dagen.....men jag har pratat med Dr Google som kom fram till att det var detta
jag led av...kan ju ha att göra med magen oxå:

Tietzes syndrom

Definition

Lokalt smärttillstånd i broskskivan i förbindelsen mellan revbenen och bröstbenet.

Orsak(-er)

Oftast okänd. Inte ovanligt efter en virussjukdom. Ibland ses den då patienten har dålig hållning och "trycker ihop" bröstkorgen. Någon gång efter fysisk överbelastning. Ibland våld mot armar eller bröstkorg. Ibland del i en inflammatorisk sjukdom. Patienter som drabbas är ibland i ett psykiskt stress- eller spänningstillstånd.

Symtom

Smärta över i regel ett revben i övergången mellan brosk och ben, framför allt på vänster sida. Ibland utstrålning i vänster arm. Till en början brännande smärta, som successivt klingar av och övergår till en molande karaktär. "Tryck över bröstet". Oftast kvinnor som drabbas.

Symtomen förvärras av stress och oro, arbete som innebär lyft med armar, statiskt arbete med armarna (datorarbete, bilkörning). Köld förvärrar, värme lindrar.

Status

Distinkt ömmande punkt på revbenet.

Hmm, och vem orkade läsa det egentligen?

GOD JUL min kära vänner, hoppas ni får en jättemysig jul, för det ska jag ha!!


Kommentarer
Postat av: myran

Hoppas du får en fin jul !

Kryptiskt skrivet....

jag fattar inte vad som är Game over??



Kram på dig anna ;)

2008-12-23 @ 23:32:13
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: Linda

God Jul på er!



Vi läre ha en dejt snart! Var alldeles för längesen vi sågs. :(



Kramar!

2008-12-24 @ 00:26:07
URL: http://hockeylinda.blogg.se/
Postat av: Petra

God jul på er och tack för det fina julkortet!

2008-12-24 @ 14:14:29
URL: http://p3tr4e.blogg.se/
Postat av: Nadia

God-jul gumman! Have a good one!

2008-12-24 @ 14:27:46
Postat av: Nadia

God-jul gumman! Have a good one!

2008-12-24 @ 14:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0