Hushållerska....

....skulle jag verkligen behöva nu!

har varken kraft eller ork att få bygget glänsande,
inte för att det bukar glänsa men lite ordning och reda
vill jag ha.

Åsså skulle jag vilja ha en kock, som alltid står redo
i köket, å jag kan säga typ "laga pommes och korv a lá viktväktare",
eller "idag vill jag ha Pasta Carbonara enligt atkins metoden"
Man läser om kändisar som gått till size zero två timmar efter fötlossningen
och här bär jag med mig gravkilon sen 2,5 år tillbaka...suck
Men vem har svårt att gå ner i vikt när det alltid står en kock och
personlig tränare till hands??

jaja, detta är min verklighet, och i den måste man kämpa alldeles ensam,
göra det enbart för min skull, ingen annans!!

Men ibland känns det hopplöst, är inne på fjärde veckan med atkins och
har inte tappat ett dugg, sist gick jag ner typ 15 kg på 2 månader,
är jag för ung att säga, åldern tar ut sin rätt?
Ja, kanske, men visst blir det hårdare!

Men jag ska informera om min viktnedgång när det händer
men ni kan fetglömma att vikten kommer skrivas! haha

Milo då, min prins!
Varje dag när jag hämtar gullis så springer han till
mig och säger högt och tydligt så alla ska höra:
"Min mamma",
och då blir man några centimeter längre för det finns
inget som gör mig stoltare än att vara hans mamma.

Vi åkte till familjen Joanna efter maten (som mommo bjöd på idag)
det är alltid en höjdpunk i Milos liv att åka dit,
även om det sker flera gånger i veckan så är
lyckan lika stor varje gång jag säger att vi ska åka till Filip och Filippa.
Sen bråkar dom och slåss, skriker, och skrattar i ett par timmar.
Och det tog ut sin rätt idag då Milleman somnade strax efter 20.00
rakt upp och ner med sitt huvud lutad mot mig i soffan!
Bubbas!!!

Skolan har jag också tillbringat min dag på,
vi har haft föreläsning om teorier i socialt arbete,
lät "bla bla bla" i mina öron, men nåt gick väl in
(hoppas jag) =)
På eftermiddagen hade vi en föreläsning om socialt arbete i
Tanzania, riktigt intressant var det, även fast öronen måsta vara
på spänn hela tiden pga engelska och brytning!

Nu ska jag titta på SACT!!!!
Tjihoooo

Tjing

Kommentarer
Postat av: Linda

Tror faktiskt att Jag å Johan ska lyxa på med städhjälp när vi börjar jobba heltid och har ett hus... När nu det blir... Tycker jag man kan unna sig, en gång varannan vecka, grovjobbet. Folk får tycka att man är lat, men vadå, man skapar arbetstillfällen... KRam

2008-09-12 @ 07:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0