I morgon...

....ska vi på IVF samtal i Gävle, det är skräckblandad förtjusning, konstig känsla det där med att längta samtidigt som jag är SKITrädd, det som inte dödar stärker, eller hur var det nu? Men jag känner mig inte ett dugg stark, jag känner mig lika liten som en myra, har ingen aning om vad som väntar eller hur jag kommer att reagera vid behandling/misslyckanden. För hur mycket jag än tänker att jag ska tänka positivt inför detta så vågar jag inte det. Jag är egentligen inte ett dugg rädd inför behandlingen som innefattar sprutor, nässpray, äggplock..etc etc MEN jag är så himla rädd inför ett negativt resultat, tänk om det inte funkar? Besvikelsen och stå inför hela behandlingen återigen, DET är jag rädd för.

Men ändå tänker jag ofta, alltför ofta att jag en dag ska igen få hålla en nyfödd bebis i mina armar och svämma över av stolthet, det är väl det som gör att man orkar efter alla misslyckanden. För känslan man får när man håller sitt barn för första gången är obeskrivligt, allt annat är så litet, och obetydligt....sitt eget älskade lilla barn....


Ikväll har vi vart hos fam Gudmor, alltid lika trevligt, vi har bestämmt att vi ska åka på en kryssning till Helsingfors a´40 tim, utan barn, bara vi fyra....kommer ju bli hur kul som hellst, men tro det eller ej så har jag inte vart utan Milo så länge någongång än, inte för att jag inte vill eller vågar utan för det har inte behövts. (Mamma? Barnvakt?)

Igår hade vi klassfest sedan gymnasiet (10 år sen), och av 40 inbjudna kom hela 12 pers, visst är det ganska kasst? Men vi som kom hade kul, och Sussa som var värdinna hade gjort ett jättebra jobb!

Nu måste jag sova, för efter IVF samtalet väntar Furuvik till Milos stora glädje, så vi har ju det att se fram emot om samtalet blit tungt och jobbigt!

Tack för alla fina kommentarer, ni är för gulliga!!!

Kommentarer
Postat av: Mommo

2009-08-03 @ 08:17:16
Postat av: Mommo

Oj, det första blev tomt..

Lycka till inför dagen som kommer,....Visst Mommo tar gärna hand om prinsen, så det är bara att boka å åka en tripp..Kram.....

2009-08-03 @ 08:20:33
Postat av: Bonus

KRAM

2009-08-04 @ 16:38:31
Postat av: Angelica

Hej Anna! Hoppas allt gått bra i Gävle. Känner att du och jag har massor att prata om. Hann ju inte så mycke på lördagkvällen hos Sussa.

Känner du att du orkar nån kväll får du gärna slå en signal. 0653-77033

Ha det så gott så länge.

Kram kram

2009-08-04 @ 18:25:29
Postat av: Anonym

http://www.linne.se/pcos/ Han jag pratade om i helgen..



Kram

2009-08-05 @ 18:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0