Fint!

Hittade denna dikt och den var så fin, så perfekt....

Författare okänd (kanske ger sig till känna?)

Lilla vän
Så underligt
Att man kan älska
någon som inte finns
Någon som kanske aldrig kommer att finnas

Att kunna sakna någon så mycket
som man aldrig sett
Som man kanske aldrig kommer att få se
Någon man aldrig rört
Som man kanske aldrig kommer att få röra
 

Du finns inte
Jag känner dig inte
Ändå känner jag dig så väl
Inombords
Älskar dig så hett
Saknar dig så mycket
 

Lilla vän
Jag längtar efter dig
Och önskar med hela mitt hjärta
Att du längtar
och vill komma till mig



 Skriven av: Annimoure Nilsson
Lite omskriven pga syskonlängtan av mig.

Vänner! Ni frågar mig och karl'n:
"När ska ni skaffa ett till barn?"
Som att det bara är att skaffa?
Ni vet inte hur mycket som måste klaffa!

Råden som haglar är många:
"Din mans kalsonger är nog för trånga!"
"Kanske han duschar för varmt eller kallt?"
Detta har vi fått höra tusenfalt

"Drick inte kaffe, drick inte sprit!"
(Vi har det redan slopat, men det hör inte hit!)
"Ät vitaminer, mineraler och folsyra!
"Vet ni att piller är jävligt dyra?

"Åk på semester, skaffa en hund!"
"Tänk inte på det, koppla bort det en stund!"
Ni vet inget om vår trånad!
Ni som blev gravida efter er första månad!

Det vi går igenom är en stor prövning, ett test.
Förstå om vi inte känner för att gå på er fest.
Det är inte för att vara oartig eller asocial,
men för att orka så måste vi göra våra val.

Nära och kära, vänta ut oss, bry er om.
Om vi så ringer mitt i natten, så kom, bara kom!
Vi kan inte vänta oss att ni ska förstå,
men stötta oss i kampen för att få barn nummer två!


Hej då igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0