Snart så är det helg!

Och i helgen ska vi äntligen träffa lille Mr Winblad von Walter,
myspys!!

Idag har vitagit en tur till Gävle, hade 1,5 timmes metodövning,
obligatoriskt, så åkte klockan 7 i morse och var hemma igen strax
efter 11, lite sisådär tråkigt att åka för sån kort dag, bättre å klämma
ihop lite...men menm nu är det gjort, Puls och blodtryck var det som
stod på schemat, jag har 76 i puls och efter sprungit upp för 5 våningar
hade jag en puls på 120 :S, jaja, jag har aldrig påstått att jag har kondis
heller, definitivt inte kondis för att springa! haha

Ja sen satt jag med näsan i böckerna fram till 15.00, sen kom Milleman hem
och vi lagade mat och tog det lugnt. På kvällen åkte vi en sväng till Anneli
och Christer och drack kaffe, sen hem och det var bara välling och pyjamas
och snaaark....

I morgon är det seminariedags igen, suck....2 seminarier på en dag är ganska
kämpigt för hjärnan men det går ju såklart! Sinnena och Cirkulationen ska det handla om!

Idag har man nästan fått en kort insyn att våren är på väg, himlen blev blå och solen
kom fram ett tag på dagen, så det droppade från taken och solen riktigt värmde..mm
jag tror jag aldrig har längtat efter en sommar som jag gör i år, trots att det blir sommarjobb
hela sommaren, ledighet kan jag leta efter i universum nu på 3 år, eftersom nya regeringen
inte tillåter att studerande får stämpla på sommaren...stackars läkarstuderande eller advokatstuderanden,
då är mina 3 år en piss i havet....ganska störd regel om jag får säga det själv, man borde väl få ett par veckors
ledighet iaf.....men NEEEJ kör slut på oss innan vi ens är färdigutbildade så kan vi bli sjukskrivna sen..
..närå skämt å sido, det är inte fysiskt ansträngande att plugga men däremot psykiskt, huvudet tar ju
aldrig ledigt, man tänker och tänker...det första ord jag tänkte på när jag vaknade i morse var
sternokleidomatodeis...som förövrigt betyder Nickmuskeln...men man har ju blivit skadad,
kan vakna på nätterna och fundera över cellens proteinsyntes.....2 veckor drygt kvar till tenta..
PHU!! Men I LÖÖÖVE IT!


Nu ska jag borsta gaddar och krypa ner i sängen

Gonatter mina skatter

Tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0