Adventslista

För att ha något att skriva om varje dag till jul! Här är den:
Dag 01 - Om mig
Dag 02 – En länk
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – En länk
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min tro
Dag 09 – Mina bloggfavoriter
Dag 10 – Mina syskon
Dag 11 – I min handväska
Dag 12 – En länk
Dag 13 – Mina drömmar
Dag 14 – Min första kyss
Dag 15 – En länk
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – En länk
Dag 18 – Det här upprör mig
Dag 19 – Det här får mig att må bättre
Dag 20 – En länk
Dag 21 – Min första kärlek
Dag 22 – Min favoritplats
Dag 23 – Det här hade jag på mig idag
Dag 24 – En länk


Nu ligger jag redan efter så jag får väl ta 1-4 på en gång!

1. OM MIG!
Jag är i nuläget en mycket stressad person som har tusen saker att göra hela tiden,
ska vara med på allt hela tiden!! Och det gör ju inte saken bättre att jag fyller 30 på måndag
och att det lackar mot jul, har en stor skrivinlämningsuppgift som ska vara klar nästa vecka,
börjar ny kurs om en vecka.....OCH jag ska vara världens bästa mamma/fru i ett
perfekt hem...eller nja...jag vill vara det iaf, men ska vara glad om jag hinner ta bort disken
från bänken....urk...
Annars brukar jag vara en hyfsat glad person som faktiskt fixar att ha många bollar i luften,
men inte ens världens bästa jonglör fixar tusen....
Jag har ju världens bästa son som fyller till min fasa hela 5 år i Januari....min lilla lilla skrotunge,
STANNA TIDEN!!! Jag är gift med Rickard, i maj har vi vart gift i 5 år och i April har vi vart tillsammans i 10 år,
tiden springer ifrån en....

Jaja, resten om mig vet ni nog!

2. EN LÄNK

www.babyshop.se
Fina barnläder, där jag allt för sällan handlar ifrån
nu. Är inte lika roligt med barnkläder nu som jag
tyckte förut. Det kan bero på att det inte finns en
enda designer som kan göra snygga killkläder
i Milos storlek!! Och hittar man något fint så är det svindyrt!!!
Jag säger VÄLKOMMEN till killarnas värld, med få butiker och hutlösa priser!!

3. MINA FÖRÄLDRAR

Mamma: Är nog min bästa vän! Träffar eller pratar med henne varje dag!
Hon bor i en villa i Enånger med sin sambo Håkan. Hon är helt galen i katter,
har i nuläget 5 stycken och skulle gärna rädda världens alla katter om hon hade pengar.
Hon har haft en bror som inte längre finns i livet, så hans barn bor hos henne, Andreas, 13 år.
Tidigare hade hon även hans andra barn boende hos sig, Thomas. Hon ställer alltid upp och
lägger sitt liv på vänt!
Min mamma är världens största pessimist, en glad pessimist! Hon utgår från att "ser man alltid att det
ska gå åt skogen, så blir man bara glad om det inte gör det"! Har försökt att hon ska läsa the secret,
men det går inte att ändra hennes livsfilosofi ;)) Hon är ju även såklart mormor till Milo, och det är vad
hon är bäst på, fast hon skämmer bort han liiite i överkant, och våra tillsägelser skiter hon rent ut
sagt i! :D

Pappa: Han bor i huset där jag växte upp. Han har en sambo sedan ett par år tillbaka som heter Birgitta.
Pappa har en pool på baksidan som vi barn och barnbarn gärna utnyttjar på sommaren.
Han vill också väldigt mycket men har inte riktigt tid. Min pappa är helt galen
i gamla amerikanska bilar och äger själv en chevrolet impala -59, det är hans ögonsten
och han spenderar sina somrar i den och vintrarna utanför den, skruvandes :D
Jag har alltid varit pappas flicka, och vi har ett speciellt band, min pappa och jag. Vi är
väldigt lika till sättet, och tänker ganska lika också.
Som morfar är han bara så go, ligger på golvet och brottas och myser, han BARA ska träffa
Milo minst en gång i veckan, som bränsle!
Ja, min pappa är en bra karl. Han ställer upp i vått och torrt, och skulle gärna
ge mig, Daniel och Milo världen...


4. DET HÄR ÅT JAG IGÅR
Åh, en lätt...haha...kyckling.....


Ja det var 4 dagar det....nu ska det väl bli en gång om dagen fram till jul då! :)

Tjing

IDAG ÄR DET MILOS DANSUPPVISNING!!! WIiiiiiiieeee!!

Kommentarer
Postat av: Mommo

Tack...Är stolt över att vara din bästa vän....:))

Men att jag skämmer bort Milo, nääädåå inte alls;-)..Vill bara ge honom allt jag kan ge denna goa underbara kille...

Stressa inte, ta det som det kommer med födelsedagen...Du fyller 30 samma än du gör:))))

Kram min dotter som oxå håller på bli tant snart...

2010-12-05 @ 14:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0