16, 17 & 18:e december

Dag 01 - Om mig
Dag 02 – En länk
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – En länk
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min tro
Dag 09 – Mina bloggfavoriter
Dag 10 – Mina syskon
Dag 11 – I min handväska
Dag 12 – En länk
Dag 13 – Mina drömmar
Dag 14 – Min första kyss
Dag 15 – En länk
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – En länk
Dag 18 – Det här upprör mig
Dag 19 – Det här får mig att må bättre
Dag 20 – En länk
Dag 21 – Min första kärlek
Dag 22 – Min favoritplats
Dag 23 – Det här hade jag på mig idag
Dag 24 – En länk

16. DETTA ÅNGRAR JAG.
Ångrar....hmmm...Har inga stora ångerproblem än i mitt liv. Men jag ångrar mig lite att vi flyttade från Gävle, vi hade det väl helt ok där. Men jag tror och hoppas att Milos uppväxt blir bättre här. Hade det inte vart för han så hade vi med all säkerhet bott kvar i Gävle.
Då ska vi se, vad finns det mer? Jag ångrar faktiskt ganska mycket att jag gått en massa utbildningar hit och dit efter mitt sökande vad jag ville bli, jag önskar jag hade fattat detta tidigare i livet.
Jag ångrar mig lite, lite att vi köpte huset vi bor i, jag trivs inte så bra, och vill inte ens ha två våningshus-HUR tänkte jag?? Samtidigt som vi bor grymt billigt! Fördelar och nackdelar med allt.
Jag ångrar att jag inte gjorde mer tokigheter och roligheter när jag var "ung", nu är det ju liksom försent för vissa saker.

Jag ångrar att jag gick barn och fritid i gymnasiet, va tusan skulle jag med den utbildningen till? Har ju blivit fast i det facket ända tills nyss....skoltrött kanske...!

Jag TOKångrar att jag en gång i tiden bara köpte antikbetsade möbler, FATTA vad dyrt det blev när jag inte ville ha det längre!! VITT is the shit!

Ja, som ni ser har jag inte ångrat några stora saker, och de saker jag ångrat har det ju funnits fördelar med också
jag ska inte klaga, jag har det ganska bra!

17. EN LÄNK
igen!!

Trökigt att ta en youtube klipp igen kanske...

Ett pajrecept ska ni få istället,en banoffpaj, som jag varit sugen på i evigheter
men inte gjort...den är ljuvligt god!!

http://matochbakochannat.blogspot.com/2010/03/banoffepaj.html


18. DET HÄR UPPRÖR MIG

Nu blir jag ju upprörd bara jag tänker på det...

Jag blir upprörd av barnmisshandel, i alla dess former...VEM blir inte det liksom av
alla friskt, rätt funtade människor!

Oskyldiga små barn som blir brutalt misshandlade, våldtagna, detta gör mig rasande.
TÄNK om jag kunde rädda några av dessa barn, eller bara ett. Jag vill göra någonting,
mitt hjärta brister när jag tänker på dessa stackars små barn, som inte känner sig älskad,
eller behövd :(

Mina tankar går direkt till baby Brianna, hon håller fortfarande ett krampaktigt tag
om mitt hjärta, den lilla tösen. Jag har ju tidigare visat ett klipp om denna tjej.
VARNING för starka bilder! Men bara för att ni blundar, betyder det inte att
detta inte händer!!







Här är en till tjej som gått samma öde till mötes av sin styvfar, Kelsey blev knappt
3 år gammal! Inga starka bilder, men VARNING för starka känslor!!




Detta är en anledning att jag hoppade av socionom programmet, jag skulle helt
enkelt inte klara av att möta personer som gjort sådana hemska, hemska, fruktansvärda
saker....speciellt mot barn!!

Ja, detta är det värsta jag vet! Att det ens existerar, att folk som inte har mer vett
faktiskt går ute fritt på våra gator....det är skrämmande!!
Vad har gått fel i folks hjärnor??

Ett litet barn som är helt oskyldigt och inte har någon annan att lita på än den som
dagligen slår den...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fy fan!!! Det är verkligen det värsta jag vet oxå... Mår illa när jag kollar på dom filmerna och känns som om det inte finns ngt stopp på mina tårar..... Tänk om man kunde hjälpa och rädda dom barn som far illa, Helt sjukt att det finns såna människor, Små oskyldiga barn.. Hur fan tänker en vuxen människa när dom skadar ett barn.. Nä förresten människor som gör så kan inte tänka... Dom saknar hjärna...... Fy...........

2010-12-28 @ 21:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0