Storm

...är det ute, jajamen!

Kolla tiden, det är sent! Har vart ute och partajat ikväll och avslutade kvällen med att prata med en kär vän. Många känslor kom i kontakt med en, inte bara för mig utan för att hon är just hon... En person som jag verkligen saknar i mitt liv, en person som varit en STOR del av mitt liv tidigare, men av någon anledning glidit bort, men som jag tänker på varje dag! Jag tror du vet vem du är! Humle och dumle liksom! Hon sa att genom bloggen förstått allt vi gått igenom, och javisst, jag har varit väldigt frispråkig här, vilket jag har rätt till som tur är ;) men halleluja... Ni vet bara en bråkdel...om ni bara visste om vår kamp, om ni bara kunde känna en liten del av våra känslor, om ni DÅ kunde förstå skulle jag tro på er! ;p Nu menar inte jag att vi har det jobbigare än någon annan som är i vår sits..... Men det är bara dom i samma sits som kan förstå.,.. Jaja jag ska ge er en liiiten inblick..

Juli 2008; efter BARA två månader med hormoner blev jag gravid, vi var överlyckliga, tänk att det gick så snabbt med syskonförsök.... Lyckan varade i två veckor.... och slutade med ett blodbad på toaletten hemma.... Detta missfall var ändå ett av de "bästa", för denna punkt trodde jag ändå att det senare skulle fungera!

Vi fortsatte försöka med hormonet i tablettform samt sprutor, nu ville det inte ta sig.... Vi gav upp.... Insåg att IVF var vägen att vandra gör att få barn... En räkning kom på 42000:- vilket vi betalade med glädje, för vi skulle ju få ett barn!!

Första försöket.... Inget resultat...efter ett äggplock som var det värsta jag upplevt så fanns det ett litet embryo i frysen, detta valde vi att i mars 2010 få tillbaka! Å herregud, det fastnade!!! Ett starkare plus på stickan har jag aldrig sett!! Lyckan var TOTAL !! Vi skrattade, vi grät av glädje! Men även denna lycka fick ett abrupt slut den 19 april då vår efterlängtade lilla pyre valde att lämna oss .... Denna gång på högskolan i Gävle, mitt under lektionstid! Efter många tårar , skrik och sorg från både mig och Rickard så valde vi att än en gång igenomgå IVF .....och denna gång fick vi två stjärnor tillbaka... Vi var sååå förväntansfulla.... NU måsta det ändå vara vår tur !!!

Även denna gång fick vi plus på stickan, frågan var inte om jag var gravid utan om det var en eller två bebisar som skulle komma!

1 vecka senare börjar jag blöda.... Men bara lite... Lite, lite... Hoppet fanns kvar ..... Jag blöder lite då och då .... Men efter ett ultraljud samt ett blodprov får vi veta att det är ännu ett missfall som kommit till oss... Tro det eller ej men efter alla turer var detta missfallet det lättaste att hantera, vana? Misstrohet? Tappat hopp?....såklart...

Folk säger till mig " vilken tur du har milo".... Jag skriker inombords JAG VET!!!!!!! Men det förändrar inte den sorg jag bär i hjärtat om den familj jag önskade som inte kom! Jag har tre stjärnor i himlen och en på min arm! Prata inte med mig om saknad, det är en del av mig..... Prata inte med mig om sorg, för jag orkar inte....eller rättare sagt, mitt hjärta orkar inte!

SNÄLLA säg inte "vilken tur ni har Milo" för jag lovar att vi vet det! Han är ju vårt syre!!

Jag kanske inte hoppar av lycka den dagen ni berättar att ni väntar barn, för i den sekunden brinner en jättestark längtan i mig, en avundsjuka starkare
än någonsin.... Än en gång, det handlar INTE om missunnsamhet....

Jag hoppas ni nu kan förstå att vi inte orkar höra "tänk va konstigt att jag blir så lätt med barn medans ni inte kan".... Detta är vår sorg, inte er att gotta er i... Vi måste gå ta denna sorg i vår takt och tycker ni det är fjantigt "eftersom vi har Milo" får det stå gör er.... Och jag hoppas bara då att detta inte kommer hända er....


Tack för allt riktigt stöd vi fått under åren, alla andra, med sina tankar om att vi tydligen inte är nöjd med milo kan dra dit pepparn växer! NI ÄR INTE VIKTIG FÖR MIG !!

Hej


Kommentarer
Postat av: Dumle

Ledsen om jag virvlade igång en massa tankar och gjorde dig än mer ledsen AnnaPanna! Det var aldrig min mening! Puss på dig & din familj!

2011-12-26 @ 14:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0