Ledig lördagkväll..

Jobbat på dagen och funderingar på mitt yrke har verkligen kommit igång! Jag ångrar inte mitt val, det är 100% rätt för mig, men ska vi verkligen ta denna skit att inte hinna med patienterna, inte hinna äta lunch, helt slut fysiskt och psykiskt när man kommer hem, ska det vara så?? Vi måste väl sätta ner foten, våga säga nej! Ensamt ansvar över 10 patienter på en akut kirurg avdelning är ingen dans på rosor, och skit i mig en stund och tänk på patienterna, jag förstår att det är mycket dåligt prat om vår vård idag och det förstår jag för VI HINNER INTE se alla patienter, vi måste prioritera dom som är dålig och det betyder att många inte får det dom behöver... Att misstag sker är INTE konstigt, man ska ju ha tusen saker i huvudet samtidigt! Är man dessutom ny som mig så försvårar det också situationen men när jag tittar på dom som jobbat i flera herrans år och svetten lackar även på dom, så förstår jag att det inte bara är för att jag är ny på jobbet! Jobba över är mer en regel än undantag... Och lönen för allt detta ska vi inte diskutera... Skamligt....

Ja idag tänker jag klaga faktiskt för när man är på gränsen att börja grina på väg hem av utmattning, hopplöshet och hunger pga utebliven lunch så känns det fasen inte bra. MEN jag vet att jag kommer gå dit med nya krafter i morgon för jag älskar yrket, men inte omständigheterna runt omkring!

ALL heder till alla i vårdyrket därute! Jobbar för tre, lön för en halv! Det är nog som Florence Nightingale sa, att det är "ett kall" att jobba i vården...

Appropå något helt annat så ska Milo spela sin första tennistävling i morgon, och eftersom jag jobbar kväll så kommer jag kunna vara där och hejja!!

Gonatt på er

Min ssk brosch som jag är tokstolt över :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0