Godnight sweetheart, godnight..

Men alltid sent! Har iofs jobbat kväll och ledig i morgon så lite vill man ju känna att man är ledig :)

Fick en tanke ikväll på jobbet, det där med att faktiskt vilja dö, hade en patient, gammal, svårt sjuk, men helt klar och redig... Den personen ansåg sig vara klar med livet, och vill avsluta alla sina medicineringar och så snabbt som möjligt somna in... Jag vet inte riktigt vart jag står i frågan om dödshjälp men detta blev så tydligt! Patientens ord "ge mig inget livsuppehållande medel, låt mig snabbt bli klar med detta nu, vad är detta för liv"... Jag kan stå bredvid och hålla handen och bara finnas till... Men i livet kan vi bestämma allt om sitt eget liv, men när vi ska dö, där har vi ingen självbestämmande rätt... Och det är DÄR jag blir tveksam i denna fråga, för visst, i vissa situationer är det inte rätt att hålla människor vid liv BARA för att vi kan, det är fel om det strider mot individens önskan! Men skulle jag vilka vara den som ger den dödliga dosen av något läkemedel!? Nja, det tror jag inte, men om det skulle finnas dödshjälp så måste det finnas sjukvårdspersonal som faktiskt kan tänka sig att vara just den personen...

Söta söta du, hoppas du snart får somna in i den eviga sömnen utan plågor...

Appropå jobb, så är jag ledig i morgon! En helt blank dag för mig och knatte! Vad ska vi hitta på tro!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0