Ny vecka!

Börjar i morgon!

Ska erkänna att jag inte ens öppnat böckerna i helgen,
har gett mig tusan på att jag ska bara plugga på dagtid
så jag får kvällarna och helgerna lediga, men såklart
får detta spricka inför en tenta....
men i morgon kör jag igång igen, nytt område! Nämligen
det endokrina systemet, ska bli spännande, den kommande
tentan kommer att innehålla, endokrina, resperation, njurar och urinvägar,
och matspjälkningen, svårt som attan men lite mera logiskt än förra
då det var nerver och celler och proteinsynteser och energiomsättning
och för att inte prata om muskelkontraktionen.....urk...
...och drygast är att jag kommer med stor sannorliket
måsta göra om den...mer urk...

Äh skit i skolan nu!


I går var vi på kalas på buspalatset, en dagiskompis till Milo
fyllde 4 år...Grattis "Jomo"..Milo hade superskoj och vi trodde
att han skulle somna som en klubbad säl på kvällen men icke
sa nicke, har härdade ut till 22.30...men det gav oss en
välförtjänt sovmorgon en härlig, regning söndag!
Idag har vi bara vart hemma nästan, Milo med papps åkte med
morfarn på en lastbilstur och jag låg då i soffan och
tittade ikapp "Days" som jag laddat ner, vi var en sväng till
mormorn och hämtade upp blixten gardiner hon sytt till
lekrummet, tack för det mormorn, blev jättefint!!

I kväll däremot, efter en lång sovmorgon somnade lilleman
med ett brak utan pyjamas och välling före 20.00, så
tröttheten kom nog i efterhand...

...appråpå sovning så sover nu gossen sin tredje natt
som blöjfri, duktiga han, inte har han blött ner sängen
än heller, jag tar han på toa innan jag går och lägger
mig, och då kissar han på beställning (som man tydligen
inte ska kunna göra enligt vår föreläsare) sen somnar han
om...gosen..

Har inte såå mycket att förtälja mera, min önskan slog inte
igenom, så det var bara ett fult sammanträffande, jag som så
gärna vill tro på ödet, men det bevisar mig bara fel gång efter
gång, så nu ger jag upp, livet bygger på massa olika sammanträffande,
inget är förutbestämt, man bereder sin egen väg i livet,
det finns inget som heter själsfrände, äktenskap är också ett
slags arbete, man måste arbeta sig igenom alla olika
kamper i livet, det glider inte alltid smärtfritt!
Mitt dödsdatum är inte förberett, det handlar om olyckorm sjukdomar
eller ålderdom, det är inte meningen när en ung person
går bort, vad finns det för mening med det? Inte var det ödet
som bestämde i alla fall...bara massor med otur...och det är
ju faktiskt bara en kropp, inget mer, en stor cellklump är
vad vi är...sorry om jag förstör, ändrar eller gör någon förbannad,
men thats fact....allt är en sammansättning av celler och ibland
blir det något fel i cellernas delning som kallas cancer, eller
ibland är det ett fysiskt fel...men i slutändan handlar det om
att vi endast är människor...kött och blod...

Oj vilken snedväg....men ödet "up yours"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0