...

Jag längtar tillbaka till Gävle...där behövde jag inte bry mig....bara vara jag.....och allt var som  vanligt...för vanligt för mig är Gävle, mitt vuxna liv är Gävle....för där var det bara jag....... och familj och vänner här hemma som tyckte det var roligt när jag hälsade på....till och med längtade...och jag längtade efter dom...nu känns det som om jag är fast i detta för evigt...detta är inte mitt liv nu...vad väntar jag på....livet alltså...hur tänkte jag då...trygghet...det var mina tankar då....men vad......

Tragista, patetiska Anna idag.....vad GÖR jag EGENTLIGEN.....försöker hitta det bästa i detta liv jag nu valt....och vissa dagar är det inte så tokigt....bara vissa...jag HADE ett liv....jobb....pengar....nu försöker jag bara bygga upp det igen, men det känns inte riktigt som hemma. Hade jag förväntat mig det? Nej! Alla hade ju sitt liv medans mitt liv inte var här, hur ska jag då få plats i deras liv nu? Jag är ju egentligen bara en som kommer på besök, har aldrig krävt en riktig plats någonstans eftersom det inte behövs, bara nån timme här och där. Jag passar inte in, i denna "idyll"....och jag är faktiskt inte hur konstigt det kan låta med detta inlägg men jag är inte bitter på något vis, eftersom det är mitt val. Jag hade bara trott att det skulle vara annorlunda, och nu försöker jag acceptera annorlunda...men vissa dagar/kvällar känner jag såhär och det kan inte hjälpas....jag vill bara få lite plats någonstans...det behöver ironiskt nog inte vara en stor plats....

Nu ska jag lämna detta dumma inlägg som jag förmodligen raderat i morgon kväll när jag inser hur sorgligt detta blev...men såhär känner jag ibland....att jag inte hör hemma här...utböling...



Kommentarer
Postat av: myran

men Anna, hur kan du känna dig som en utböling??

det borde väl jag om någon göra, men jag tror att det är skillnad på vilken sida av E4:an man bor..rätt eller fel?? här är man mera anonym på nåt vis, men jag passar in i min familj och det är jag säker på att du också gör passar in som handen i handsken i DIN FAMILJ. Du är bra och omtyckt glöm inte det! kram på dig. hör av dej när du kan svänga förbi nån kväll i växthuset.



//Cia

2009-07-15 @ 10:18:01
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: mommo..

Kram gumman..Du är en äkta Enångrare, en infödd sådan, du kommer aldrig att bli en utböling...Din familj älskar dig, det vet du...

2009-07-15 @ 20:04:54
Postat av: Bonus

Men!! :( Kommer en tår i mitt öga när jag läser! För mej har du ALDRIG varit BARA ett besök! Näää Du är ju min ÄLSKADE Rickards fru, som jag också älskar nästan lika mycket ;). Inte att förglömma den underbara sonen som ni har tillsammans (fast det vet du ju, att han är underbar) Jag är glad att ni bor närmare, så även jag kan få träffa mitt bunus barnbarn ibland. ;) Kanske lite tut bingo skulle vara på sin plats! Saknar våra kvällar i bilen! Kram på dej

2009-07-19 @ 22:09:10
URL: http://lillehem.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0