Lyxproblem??


DEL 1.


Det finns människor där ute och nära som anser att
vi har ett lyxproblem som vill ha ett till barn, det anses
tydligen att vi ska vara nöjd!

Ni som har två barn (eller fler) och tycker vi begär för mycket, ni har
en dubbelmoral så det smäller om det, hur någon kan ha den åsikten
som har fler än ett barn är ren och skär dubbelmoral!! Tänk bort ditt andra
barn, som att den inte finns.....mår ni bra!? Näe, eller hur!!

Ni som har ett barn och står med den åsikten, tänk då när det är dags
att skaffa nr 2 och någon säger till dig, "du kan inte få ett till barn, du har ju redan ett
nu ska ni vara nöjda, men vill ni trots att ni redan har ett barn så får ni betala
10000 tals kronor och miljoners uppförbackar med känslor"....mår ni bra!? Näe, eller hur!?

Sen finns det massor och massor av folk som vi har bakom våra ryggar och torkar våra
tårar, som förstår vår saknad och längtan!

Jag ska därmed lämna vår "förbjudna sorg" i denna blogg och ge större plats åt det roliga
och händelserika liv vi faktiskt har trots allt!!



DEL 2.

I helgen har vi vart i Leksand med fam Sussa, vi har haft jättetrevligt och barna har haft superskoj!!
Synd att jag kännt mig lite hängig, pga bomull i skallen och hosta...
Nu sitter jag i soffan efter bilresan hem och pojkarna är hos min mamma och pratar skit,
tänk att citatet "borta bra, men hemma bäst" kan stämma trots att man inte trivs speciellt bra hemma :s

Om 3 veckor börjar allvaret igen, och då med praktik på förlossningen, Wwiieeee, jag är så
lycklig som fått den placeringen så det inte är klokt!!!
Jag jobbar bara 2 nätter till dessa veckor, så mycket tid med Milo kommer det att bli!! :))))

Nu kom dom hem...gooooosa!!

Tjo


Kommentarer
Postat av: Jenny Johrin

Hej gumman! Jag tycker inte alls du ska sluta skriva om er sorg, det kan faktiskt vara rätt skönt att få skriva av sig lite när man mår dåligt och dina vänner delar gärna både glädje och sorg med dig! Vad kul med praktik på förlossningen! Jag och lilla W kommer nog hem en sväng i september då måste vi träffas. Sköt om dig. Kramar!

2010-08-10 @ 09:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0