5 december

Dag 01 - Om mig
Dag 02 – En länk
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – En länk
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min tro
Dag 09 – Mina bloggfavoriter
Dag 10 – Mina syskon
Dag 11 – I min handväska
Dag 12 – En länk
Dag 13 – Mina drömmar
Dag 14 – Min första kyss
Dag 15 – En länk
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – En länk
Dag 18 – Det här upprör mig
Dag 19 – Det här får mig att må bättre
Dag 20 – En länk
Dag 21 – Min första kärlek
Dag 22 – Min favoritplats
Dag 23 – Det här hade jag på mig idag
Dag 24 – En länk


VAD ÄR KÄRLEK?
Ja, kan inte någon berätta det för mig!? ;))
Min bild av kärlek är iaf inte små rosa moln och hjärtan istället för pupiller!
Kärlek för mig är att älska en annan person och ta sig igenom de små OCH stora
problem som stöts på, tillsammans!
Två människor som tillsammans bygger upp ett liv och är inte bara älskare utan
även bästa vänner, någon man kan lita på i vått och torrt och som alltid
har en hand att räcka ut. Det är ett jobb att ha ett förhållande/äktenskap,
och det är inte alltid ett roligt jobb! Ja, kärlek är härligt, spännande och efter många
år tillsammans så kan elden bara bli glöd ibland, och det är de stunderna som
man måste jobba för att hålla lågan vid liv....för om den slocknar...så ja....då finns
det inte så mycket kärlek kvar....

Kärlek har man inte bara till sin livspartner, utan också till sin familj och sina barn.

Kärleken till sina barn är för stor att sätta ord på...den kärleken är övermäktig!!
Det är "the greatest love of all"







I morgon är det dags för min 30-års dag, och jag är definitv inte där jag trodde
jag skulle vara den dagen. Jag trodde jag skulle bo i huset jag vill bli gammal i,
jag trodde jag skulle ha 2-3 barn, jag trodde jag skulle vara färdigutbildad och
arbeta med det jag älskar.....

MEN jag har Milo, och det gör att jag kommer orka mig igenom min "trettiårskris",
för jag tror allvarligt jag lider en släng av det. Det är INTE det att jag blir äldre...det är det
att jag inte har uppnått allt jag hade velat uppnått! Jag får en inre panik när jag inser
att jag inte är purung och hinner allt jag vill hinna...jag måste hitta en prioritering mitt i allt,
och det är jobbigt, jag vill ju hinna allt!!

Så goodbye twenty something....and welcome thirty something....

Vad jag gjort de senaste 10 åren:
- blev tillsammans med Rickard när jag var 20 år
- flyttade till Gävle samma år
- gick ett år på högskolan "Filmvetenskap"
- Flyttade hem till Enånger sommaren 2002, jobbade på Edsbacka
- Flyttade tillbaka till Gävle på hösten
- Började jobba som vikarie inom barnomsorgen
- Fick fast tjänst som personlig assistent till en underbar liten kille 2003
- Flyttade till radhus i Andersberg
- Samma år började vi försöka få barn
- 2 jobbiga år med behandlingar, men stormtrivdes på jobbet!
- Maj 2005, då 24 år, GRAVID
- Blev sjukskriven Oktober 2005
- Blev mamma Januari 2006. 25 år gammal.
- Gifter mig den 13 Maj 2006.
- November 2006, flyttar till Enånger, hyr ett hus.
- Börjar plugga egenföretag Feb 2007, 26 år gammal.
- Hösten 2007 börjar som kundservicemedarbetare på Tele2
- Våren 2008, köper huset vi bor i idag.
- 2008, 27 år, börjar på socionom programmet
- Söker om till sjuksköterskeprogrammet när jag ska fylla 28 år och kommer in
- Börjar den utbildningen Januari 2009
- Hösten 2009, 29 år, påbörjar IVF behandling

Ja sen har det inte hänt så mycket mera....livet rullar på utan större händelser...

Bygger på om jag kommer på nå mer!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0