7 december

Dag 01 - Om mig
Dag 02 – En länk
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – En länk
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min tro
Dag 09 – Mina bloggfavoriter
Dag 10 – Mina syskon
Dag 11 – I min handväska
Dag 12 – En länk
Dag 13 – Mina drömmar
Dag 14 – Min första kyss
Dag 15 – En länk
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – En länk
Dag 18 – Det här upprör mig
Dag 19 – Det här får mig att må bättre
Dag 20 – En länk
Dag 21 – Min första kärlek
Dag 22 – Min favoritplats
Dag 23 – Det här hade jag på mig idag
Dag 24 – En länk


MIN BÄSTA VÄN:

Nu har jag ju redan sagt att mamma OCH Rickard är mina bästa vänner (Milo bästbästa)!!

Men jag ska nämna några andra också!

Anneli: Hon var nära att inte hamna här efter min 30 års present från henne, nämligen avloppsrensare....tanken var ju god...eller...haha. Men jag och Anneli har kännt varandra sedan dagis, men vi har definitivt inte varit vänner hela tiden, snarare tvärtom. Det var i mellanstadiet som vi började fatta att vi inte hatade varann, utan faktiskt hade roligt tillsammans! Vi är helt olika, hon är smart, jag är ganska korkad...hon uttnyttjar inte sin begåvning och jag kämpar mig igenom en ganska tuff utbildning. Men hon är nöjd med livet som det är, hon lever "hakuna matata" och jag strävar hela tiden efter högre höjder. Anneli är en tuff brud när det behövs och hon har alltid hållit vad hon lovat, i alla fall när det varit något viktigt ;)) Hon är ärlig, FÖR ärlig! Om man tycker man ser fördjävlig ut en dag så håller hon med...hon drar sig inte för att säga sanningen direkt. Anneli har en dotter, Siri 1 år som stulit mitt hjärta, och jag är glad att få vara en del av hennes liv. Vi har haft våra duster men alltid hittat tillbaka, för i grund och botten har vi en stabil vänskap där vi bägge vet vart vi har varandra.

Sussa: Vi träffades inte förrens i högstadiet. Vi fattade tycker snabbt för varandra och började gensat ringa in snygga killar i skolkatalogen. Om jag var killtokig som tonåring så var jag inte ens i närheten av henne! Sussa var den snälla, alltid ville vara alla till lags, jag var den som läste hennes dagbok och bara tog med henne på tokigheter. Vi tappade varandra efter högstadiet och återupptog kontakten när vi var ungefär 19-20 år. Hon är en anledning till att jag idag är gift med just Rickard. Sussa är en kramkompis, hon är go och nästan alltid glad. Vi kan berätta saker för varann som jag inte skulle berätta för någon annan och ingen behöver känna att det är "pinigt". Sussa erkänner själv att hon inte är bra på att hålla saker hemligt, men när det gäller kan hon det, i alla fall vad jag vet ;)) Sussa har en sambo Fredrik och en dotter Ella 3 år. Jag är så lyckligt lottad som får vara en del av deras liv! Ja, Sussa är en "keeper" och vi är nog för evigt!

Joanna: Är min kusin så henne har jag kännt sedan hon föddes en vecka före min 1 års dag. Vi har väl mer eller mindre alltid haft kontakt. Joanna var den första som fick veta att jag väntade barn, och bara några veckor senare så ringde hon och berättade att hon själv väntande sitt andra barn. Hon har Filippa snart 7 år och Filip 4 år. det skiljer 3 månader mellan våra killar och de älskar att leka tillsammans, Milo skulle nog gärna ta sitt pick och pack och flytta till Finnicka. Är det någon av mina vänner som jag haft duster med så är det nog just Joanna. Men det beror nog på att vi alltid varit så tajta, tagit varann för givet, och umåtts i perioder VÄLDIGT mycket. Joanna är en person som tar det mesta med en klackspark, men har åsikter när något kommer i hennes väg. Jag vet att vi två kommer ha kontakt tills döden skiljer oss åt. Önskar vi kunde träffas oftare än vad vi idag gör, men alla lever ju sitt liv, även jag.

Helena H: Min tjjejj, Milos gudmor! Helena och jag går tillbaka till högstadiet med mycket bråk och tjafs, och lite därimellan vänskap. Vi började senare samma program tillsammans i gymnasiet och vänskapen växte sig starkare. Helena mötte jag en dag första året i gymnasiet gråtandes i korridoren, jag kastade mig i hennes famn och hon viskar "jag är liiite gravid". Och tack gode gud att hon beslutade sig för att behålla det lilla livet för ut kom ju världens bästa Nathalie!! Jag var väl den som behöll kontakten med Helena efter hon fött barn, hon tappade väldigt många kompisar, och jag är idag väldigt glad att jag höll mig fast vid henne. Hon fick 3 år senare också en lillebror till Natta, en Jesper. När man umgås med Helena och hennes familj så känner man sig som hemma, man slänger upp benen på bordet och letar i kylskåpet när man blir hungrig. Det är inge krux eller spel, vi är bara vi! Har vi inte träffats på ett tag så suger det i Helena tarmen och vi bara måste ses. Hon är min "bingobitch"!!!

Det är väl dessa fyra jag känner att jag förlitar mig mest på som bästa vän, men vi ska inte glömma:

Tessan: Min fina Tessan. Vi två har nog aldrig ens höjt rösten åt varann. Hon bor i Sandviken i "huset med det höga taket" som Milo säger. Hon har söta Mille 1 år och en lillebror i magen. Vi har inte träffats på skiiitlänge, men när vi träffas så är det som det bara passerat några dagar. jag verkligen trivs i hennes sällskap och önskar hon vore min granne, för trevligare granne skulle man få leta efter och vi skulle nog aldrig hitta något att bråka om. Ja, Tessan, som var nära att bli min"plastsyrra" kommer alltid ha en egen speciell plats i mitt hjärta!

Nadia: Min nyaste stjärna som jag träffade för 2,5 år sen då jag började läsa på socionom programmet. Vi hittade varann första dagen och haft mycket skoj. Var väl rädd att kontakten skulle tappas när jag började ssk, eftersom vi så nyligen träffats, men det gjorde vi inte. Vi träffas inte så ofta, men jag vet att jag har en väldigt god vän i Nadia när jag behöver en!

A-K: Träffades i högstadiet, men var absolut inte vänner förrens hon blev tillsammans med Rickards bästa kompis och även då tog det ett tag innan vi tänke "ja men, hon är väl helt ok då". Vi hade en jättefin kontakt under tiden vi bodde i Gävle och träffades nästan varje dag en period. Hon var väl den jag kände bäst de 5,5 åren vi bodde i Gävle.

Jenny J: Vi lärde känna varandra i dagis, och har sedan dess alltid haft kontakt. Vi satt väl ihop de första 6 åren i skolan, men i högstadiet började vi glida i sär och sen gick vi inte ens i samma gymnasium. Vi har hela tiden haft viss kontakt och trivs väldigt bra tillsammans. Nu bor hon skitlångt bort och vi träffas sällan, men hon är lyckligt gift och har en liten flicka, så jag vet att hon är väl omhändertagen!! :D

Lisa (Och Ante): Gulligare och snällare par får man leta efter, alltid så glad och underbara! Och våra barn leker så bra tillsammans. Är så kul att träffas, men det blir allt för sällan!!

Sen har vi ju alla nya pinglor i klassen, speciellt Moa och Erika, mina "mates", ni gör att alla jobbiga skoldagar går att uthärda. Ni är urtuffa brudar, väldigt olika, men är så  glad att ni finns i mitt liv! <3

Och en puss till Jenny Dolk, Helena E, Maria H, Maria V, Ullis, Cicci och Martina, mina älskade Enångersbrudar!! Ja, Jenny och Maria tillhör oss!! Så det så!

Carola och Moa: Är sååå fina bägge två!!! Jag har två riktigt fina vänner i er!!

Skickar också en kram till Ume, Von Walter a.k.a gudfar och hans Annika!!

har jag glömt nån så beror det på att jag är såå trött att jag ser dubbelt!!

Kläm och gonatt!


Kommentarer
Postat av: Jenny

:)

2010-12-09 @ 16:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0