Härliga helg :)

Ny familjemedlem! Hon heter "miss" Adria, 520 cm lång och 1200 kg tung! Det var en låååång graviditet och för att inte tala om förlossningen! Men nu är hon äntligen här och ska förgylla livet för oss!

Vi åkte till Sandviken i fredags för att hämta vår nya familjemedlem, och sen stannade vi hos fam Tessan tills idag! Åhhhh va mysigt vi haft!! Drack rosevin i fredags och jag tyckte faktiskt det var gott :)) Tack fiiiina fam Tessan för fantastisk helg!!

I går åkte lilla familjen Modin till furuvik, vi hade en toppendag även där! Milo ville spela på chokladhjulet (läs jag) så han fick väl det då ;) han fick även hoppa in med killen för att trycka på stopp knappen till hjulet, PLUS att han även vann!! Vi jublade som aldrig förr, Hahaha, vi är nog den familj som blivit gladast vid vinst på chokladhjulet i alla fall :)) Milo fick avsluta med att bada i äventyrspoolen. Ja det var en riktigt bra dag :)

I morgon är det jobb igen och på onsdag börjar Milo förskoleklass! Är jag redo? Nej! Men vi var in på toys r us och där köpte knatte sin första skolväska iaf!! Lilla älskade knallhatt <3

Ny när vi kom hem så hade Milo glömt sitt lego hos Adria så han ville att vi skulle hämta det, så då fick jag äntligen snöra på mig springskorna och sätta knatte på cykeln för att komma ut en sväng för att hämta legot... Efter ett par kilometer börjar det flimmra framför ögonen och då vet jag tyvärr vad som väntar... Milo var så söt när jag sprang för att komma fortare hem till mina värktabletter, han sa "men mamma ta det lugnt" flera gånger, skruttus tyckte så synd om mammsen så han gick till och med och lade sig utan protester när jag låg i soffan med världens huvudvärk! Han kramade mig gonatt och sa att han tycker synd om dom som har ont i sitt huvud.. Gullpojken!

Milo har även blivit lugnare i sitt trots, jag börjar åter få se min fina, snälla, godhjärtade och ödmjuka lilla gosse, ibland skiner trotsen igenom, men det känns som det är under kontroll igen iaf :) jag kan lugnt säga att detta har varit det värsta hittills! Jobbigaste har såklart varit att se hur jobbigt han tycker det varit, men jag skulle ljuga om jag inte säger att det har varit en dans på rosor, jag skulle nästan kunna säga att min syskonlängtan är borta, bara för att slippa 6- års trotsen en gång till!!

Älskade unge <3


Kommentarer
Postat av: Jenny J

Du får nog berätta mer om er nya familjemedlem, jag är ju lite trög!

2012-08-22 @ 11:25:29
Postat av: Jenny igen

Nu fattar jag! Var ju tvungen att läsa ett tidigare inlägg först.. Jag tycker att ni ska ta er nya familjemedlem och åka söderut!!

2012-08-22 @ 11:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0