Hallelo

Vilken upplevelse!
Var ju som sagt och skulle lämna blod idag, allt gick jättebra och jag mådde hur bra som helst. Ända tills det bara var några milliliter kvar att fylla. Jag känner hur hjärtat börjar rusa så jag hinner säga det och sen försvinner synfältet så jag säger att nu svimmar jag! Jag drömde nån vad jag tror, bra dröm i vad som kändes i flera timmar, tills jag såg en massa ansikten som ropade på mig och jag då kom på vart jag befann mig, jag hade tydligen bara varit väck i ca 10 sekunder konstigt nog. Jag hörde i dimman att nån berättade att jag hade ett blodtryck på 75/50 = väldigt lågt, så jag fann mig och frågade vilken puls jag hade, och dom sa 51, så då tänkte jag vilken tur, så håller jag iaf inte på att förblöda ;) det tog 1,5 timme att få upp mitt blodtryck till 100 i övertryck och illamåendet var hemskt..

DET jobbigaste i detta var att jag hade med mig knatte :( han satt i väntrummet och spelade på min mobbe, jag hann tänka innan jag försvann, tänk om jag inte vaknar igen åsså är Milo alldeles ensam här... Han kom in och klappade mig på handen iaf, tror inte han fattade vad som hände, som tur är :)

Jag ringde efter Rickard som gick komma, vågade inte köra bil själv...

Jag hade bokat in en lunch med Helena Eriksson och två minsta kidsen, så vi kom dit lite sent men det blev en väldigt mysig eftermiddag trots allt! När jag kom hem så tokslocknade jag på soffan och jag känner att jag är sopslut! Hoppas det är över tills i morgon nu bara :)

Så nu är jag bannlyst på blodgivningen, dom vill tyvärr inte ha dit mig igen ;) så nu uppmanar jag er! Ge blod! Rädda liv!

God natt, sov sött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0