Hopp och tro

Känns som att det äntligen kanske är nåt som gör att uppförsbacken inte är lika tungjobbad längre, en liten putt, en liten andningspaus! Jag gillar!

I vad det än gäller när det handlar om jobbiga saker, såsom sjukdom, död, seperationer... Infertilitet....Så tillkommer det ALLTID saker som gör det redan jobbigare ännu jobbigare! Varför är det så? Ska inte redan utsatta personer kunna få lite bättre i sin tillvaro? Definitivt inte sämre som det blir för många! Med sjukdomar tillkommer tex kamp mot fsk, långa väntetider, ingen följsamhet i vården, missuppfattningar... Om en närstående avlider så tillkommer det massor med jobb, så att knappt det finns tid att sörja sin älskade som gått bort!? Vid seperationer så tillkommer det skitprat från omgivningen, underhållsproblem, ekonomiska problem... You name it!


Detta gör mig rädd! Har vi inte ett bättre skyddsnät i denna tid? Ett samhälle som finns för att stödja istället för att trampa på!?

Visa medmänsklighet! Vi kommer ALLA stöta på problem under livets gång och kommer behöva hjälp eller/stöd från samhället! Stå upp för varandra!

Puss å gonatt


Kommentarer
Postat av: Rickard

Nu så Anna vill vi läsa om något roligt. Du kan ju berätta att jag har köpt ett till fiskespö:) Ett fantastiskt spö om jag får säga det själv. Jag är även sugen på att köpa en båt, men då var det någon som undra med vilka pengar då?? Å det kanske den personen har lite rätt i. Men bara lite. Titta Anna va lätt det kan vara...

PS: jag fyller år den 24 mars. Jag önskar mig en båt. Puss på re gumman./Mannen

2012-09-19 @ 02:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0