Bakis!

Har varit lite småbakis idag efter vinkväll med svägerskan Ida igår. Kan ju säga som så att det inte har varit en känsla jag saknat. Däremot hade jag faktiskt saknat liiite att vara själv utan man och barn, prata tok å dricka vin så det var helt klart värt det :)

Och tiden bara rinner iväg! I morgon blir mammas gumma 4 månader! Hon väger nu in på 6,2 kg och är 64 cm lång, lättare men längre än vad Milo var vid samma ålder :) Hon är, i alla fall var innan hon fick sprutor på BVC i torsdags, mycket mer harmonisk å glad :)

Hon greppar allt som hon når, vill INTE ligga, sitta eller stå är grejen. Hon har hittat fötterna sedan några veckor och gnager på tårna så fort möjligheten finns. Hon flinar mycket, älskar tittut lekar, men man måste jobba som en tok för att få henne att skratta ;) Hon sover på nätterna i sin egen säng bredvid våran, oftast blir det en amning, hon somnar vid 20-21 på kvällen och sover till typ 8 på morgonen. Jag har börjat ge ett mål ersättning på kvällen, detta mest för min skull så jag kan åka iväg nån kväll då och då. Hon blir lätt uttråkad, vill att det ska hända saker hela tiden, därför har vi börjat gå på kyrkis när storebror är i skolan på mån, ons och fredagar.

Hon är UNDERBAR och hon är MIN dotter!

Storebror är ja...stor... det märks att han blivit stor. För honom är det viktigaste just nu kompisar, man ser knappt honom. I natt sover han hos Filip och har varit där hela dagen, så nu börjar det suga i Milotarmen, jag längtar mest hela tiden efter honom, trots när han är hemma, för han sitter mest på sitt rum och donar, spelar tv spel, tittar på film eller är ute och leker. Jag saknar OSS, jag och Milo var ju ett team! Det bästa teamet i världen ♡ Nu tar systeryster sin lilla tid, en tid hon också måste få, lika som brorsan fått. Och jag vet att snart är jag lite mer fri att kunna dra iväg med Milo igen, bara vi två, på små äventyr som förr :)

Jaha, nu gråter jag också... jag känner mig överväldigad av lycka att jag har mina små! Jag tog aldrig er för given, kommer heller aldrig göra det, en mamma är man bara inte, det förtjänar man! Och jag ska göra allt i min makt att vara den bästa mamman ni två förtjänar, mina ♡♡






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0