För er skull!

Ni ska veta att det är för er skull jag är en dålig bloggerska för tillfället,
jag vill inte att ni ska dö av tristess, så därför får ni bara höra om mitt
liv ibland just nu ;-)

Ja, det händer inte så mycket, förutom att min bästaste vän ska bli mamma och det
ser jag fram emot med stor glädje, helt fantastiskt!!

Jag har redan idé torka, går igenom min hjärna, scannar för fullt, men nej,
mitt liv består just nu av skola, familj, sova....sen är inte heller humöret
på topp av olika anledningar, men jag känner mig låg (internskämt, PH, hehe),
tycker allt känns lite trist för tillfället, skulle vilja efter ett långt år i skolan
kunna vara ledig lite i sommar men det kan jag se mig om efter
i himlen, blir lite halvdåligt med pengar då...suck...vill se fram emot
något, ha något skoj att vänta på, saknar lite action tror jag, livet
går sin stilla gång i en liten by som heter Enånger och jag tycker nog
att det går fööör sakta och segt, jag vet inte vad jag saknar heller,
men jag vet med all säkerhet att jag inte saknar lugnet, samtidigt
som jag inte saknar stressen heller, konstiga jag, i know!!

Ibland kan jag sitta och tänka på mitt liv jag hade när jag bodde i Gävle,
och det känns som det är natt och dag, både på gott och ont såklart,
jag tror jag fastnar på detta eftersom jag inte flyttade på grund av att
vi inte trivdes, utan på grund av att vi saknade familjen...det hade
vart lättare att lämna det livet bakom sig om jag inte hade trivts,
men så var det inte, jag älskar Gävle som stad och anonymiteten
och rakheten! Varför kan man inte i mindre byar prata direkt
till varandra, utan hellre prata med andra, och nu menar jag inte
enbart skitsnack (som det finns gott om) utan bara det att fråga
personen ifråga om de ska flytta, eller om de ska ha barn etc
och inte fråga alla andra?? Vad är vitsen med det?? det är ju
så rykten startar, vet inte folk det, vissa kan inte ens veta vad vanligt,
hederligt folkvett är! Jag är rätt så rak och rätt fram och förväntar
mig att folk ska vara detsamma, men det är väl bara dumt av mig....

För hur kan det komma sig att folk som inte känner en har åsikter
till andra om en, och påstå att de inte gillar en, TROTS att de inte
känner en, de har INGEN aning om hur ens liv är och hur man är
som person, det dom vet har de själva suttit och hittat på, alltså
är man en låtsasperson för dom....

Lär känna personen ni sitter och pratar om så kanske det visar sig att
personen ifråga är en snäll och trygg person!


Ja, lite åsikter fick jag framfört i kväll i alla fall! Nu menar inte jag att jag
är utsatt för detta, men jag vet att det existerar alltför mycket av detta!

NÄ, lite mer skinn på näsan, ett jävlar annama, självkänsla till
människor!

Tjing


Kommentarer
Postat av: mommo

Du är bäst....Glöm inte det..Kram..

2009-04-29 @ 06:37:15
Postat av: von walter

Ni får boka in en norrlandsresa snart då...

2009-04-29 @ 09:03:56
Postat av: Tessan

Vet du att tomten nästan bradvid oss är tillsalu igen;) Kom hit och bygg vet ja!

Puss & Kram

2009-04-29 @ 09:37:45
Postat av: cecilia

sta pa dig anna! om fler ar som du sa blir det ju battre!! :)

2009-04-29 @ 11:22:21
Postat av: nadia

så sant så! Och nu när dom tar sjukhuset oxå... lika bra vi flyttar ner :P

2009-05-01 @ 20:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0