Dammsugsåsar

Det är väl typiskt!

Igår slängdes julgranen ut för den var död,
barren släppte bara man tog på den!

Så innan jag fått bort allt julpynt så stod det
bara ett lik kvar, så ni kan ju ana hur många
barr det låg på golvet! Och överallt annars eftersom
granen måste släpas genom huset för att komma ut.

Jag tog fram snabeldraken för att göra fint men det var
ju toktjockt och den sög inte alls, letade efter nya påsar
i hela huset utan framgång så på kvällen gick jag på
konsum och köpte, men jag och Milo bakade choklad bollar (vill fortfarande inte bli kallad rasist),
vilket resulterade att det blev pärlsocker överallt, i köket och i vardagsrummet,
så nu tog jag än en gång fram snabeldraken och skulle till å byta påse,
och den jäkeln passar inte, jag har köpt fel....och nu är klockan för mycket
för att gå tillbaka till konsum....så i morse när jag kom ner så var det
första jag såg barr och strösocker!! Nu måste jag få tag i dammsugarpåsar
idag annars blir jag galen!

Ja det var min dammsugarens dag, vill även påpeka att jag hatar dammsugare,
jag diskar hellre 3 gånger om eller tvättar i 3 månader bara jag slipper att dammsuga!!
Så oftast är det Rickard som kör den här hemma, sååå egentligen kan jag skylla på
honom att den var full från första början! :)

Vad gör alla idag? Vad gör du idag?
Berätta gärna, för jag har ingen aning vad vi ska göra!



Tjo

Kommentarer
Postat av: myran

Gör så lite som möjligt!

Laddar inför jobb imorgon och tröstar



Det är min dag det :)

kram

2009-01-06 @ 13:52:47
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: myran

Förresten!

jag tar fram sekatören klipper ner granen och kastar ut den (genom fönstret) då har jag bara barr på ett ställe! KANON!

2009-01-06 @ 13:55:00
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: Marre

Du e som hatar dammsuga. jag tvättar hellre. Oftast Linus som dammsugar här hemma hos oss me. Jag tar oftas hand om tvätten.



Vi har varit ute å grilla korv idag.



kram

2009-01-06 @ 21:04:29
URL: http://frug.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag gjorde först ingenting; sov länge och bara gled omkring i pyjamas och sen tog jag mej i kragen och åkte ut på Flyget och sladdade med bilen tillsammans med sambon och exet. Blev även lite fotografering. Riktigt trevlig dag! :D

2009-01-07 @ 07:53:22
URL: http://hockeylinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0