Working nine to five...

What a way to make à living...

Nope inte för mig! Jag har blivit erbjuden ett nattjobb i kommunen! Och ja, jag tänker ta det efter sommaren!

Finns säkert massor med folk som tycker mitt val är konstigt och outvecklande, men efter ha skrivit min plus och minus lista så kan jag liva att plussidan blev väldigt mycket längre och de viktigaste på den listan är;
- jobb nattetid betyder mer tid hemma, och det är där jag trivs allra bäst
- kommunen har bättre lön ( en tusenlapp mer i ingångslön)
- långa perioder med ledigt
- kommer alltid vara hemma när knatte går till skolan och jag kommer vara hemma när han kommer hem från skolan.
- jag SAKNAR gamlingarna, tycker det ska bli skitkul att jobba med dessa härliga individer igen :)
- jag kommer kunna plugga om jag vill samtidigt som jag jobbar, vilket betyder att jag inte behöver CSN
- jag kommer kunna jobba extra på ettan
- jag kommer hinna äta lunch/middag

Minus är då;
- jag tappar sjukhuserfarenhet


Så ligger det till just nu!

Puss på er


Kommentarer
Postat av: Linda

ja, visst är "gamlingarna" roliga, jag kan sakna att få höra allt spännande som de kan berätta!



Du gör ett bra val tror jag, jag skulle aldrig palla nattjobb.Men så är jag en kontorsråtta också =)



Linda

2012-05-11 @ 13:50:36
URL: http://linnali.blogspot.com
Postat av: Sara

Grattis Anna!! Låter som ett utmärkt bra beslut och jag är övertygad om att du kommer passa jättebra där och fortsätta utvecklas som syrra! Annars äre ju bara å byta tillbaks ;)

2012-05-11 @ 16:03:58
URL: http://saramariatherese.devote.se
Postat av: Sussa

SjuKt fina barn vi har du!! :-)

2012-07-11 @ 11:39:55
URL: http://ellasmammasussa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0