Lördagnatt

Jajamen, nu kämpar jag i nästan 10 timmar till för att sedan gå på långledigt!
 
Har inget att berätta, varför jag inte skriver nåt. Detta är femte natten denna vecka så jag har varit väldigt osocial.
 
Har börjat googla på Maya indianerna, enligt deras kalender så tror många att jorden kommer gå under den 21 December i år, detta av den anledningen att deras kalender tar slut det datumet. Saker som kan tänkas hända är att det blir ett sk polskifte, vilket kommer medföra massiva naturkatastrofer som följd, och de få procent överlevande kommer då att leva som på stenåldern igen (<---kanske inte gör nåt om man stryker med, för vad gjorde man utan facebook liksom). Andra teorier är kometer som krockar med jorden och utplånar allt liv,
eller såkallade solstormar kommer avsluta allt liv. Vissa pratar om ett högre medvetande hos människorna, och detta är det långt ifrån alla som kommer palla.
 
Jag har vetat om detta datum sedan jag varit liten, och om jag ska vara ärlig har det skrämt mig en del, nu är det ju bara knappt en månad kvar, och visst, det ökar med naturkatastrofer, mänskligheten blir "ondare", vi låter moder jord gå under. Och jag TROR att det är vi människor som tillslut kommer ta död på jorden och det kommer dock inte hända ett specifikt datum utan den bryts ner bit för bit... Nä, jag vill tro att jag inte kommer uppleva jordens undergång, fast att det skulle vara lite ballt (eller otur, som man vill) att tillhöra precis den generationen av miljontals år som får uppleva "sista dagen" tillsammans med resten av världens befolkning.
 
Vad tror ni? Ge mig era tankar!!
 
Till något mycket enklare, och inte lika betydelsefullt för resten av världen, men väldigt betydelsefullt för lilla familjen Modin. Det börjar närma sig Milos dansuppvisning, jag ser fram emot detta med stor glädje. Han är gryyyym! Jag kommer filma och gärna dela med mig av vår fantastiska kille. Det roligaste är att faktiskt han också tycker det är roligt och vill fortsätta. Hans danstränare Hannes är en ung kille som är sjukt duktig, har varit med i VM faktiskt. En VÄLDIGT framgångsrik kille, denna kille ser knatte upp till, och längtar tills han själv är lika duktig. Och vet ni vad, det ser jag fram emot också!
 
Nu ska jag gå och joina resten av de nattjobbande här på Kullen, jag var tidig idag och skickade hem dom andra sjuksköterskorna, till deras glädje såhär en lördagkväll...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mommo

Lovar jorden är kvar den 22 dec ... Längtar oxå till Milos dansuppvisning på Lördag <3

2012-11-22 @ 22:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0