Milo min Milo

Älskade vän...

Idag när jag hämtade knatte så berättade fröken att han varit i bråk med en sjätte klassare och att han blivit ledsen efter det. Jag försökte få Milo att berätta vad som hänt men han ville inte prata om det.

Tillslut så började han berätta, och det var så att den där sjätteklassaren hade tryckt ner en fjärde klassare som Milo känner och tycker om så han reagerade med att springa dit och putta bort den där sjätte klassaren varav han får en knuff tillbaka så han ramlar, sjätteklassaren reser sig och tänker knuffa Milo igen men då springer Milo därifrån medans sjätteklassaren ropar fula ord efter honom (vilka Milo inte vill berätta).... Så Milos berättelse var ju lite olik den jag fick höra av fröken och ny vet jag inte hur jag ska göra! Jag tycker situationen är obehaglig och Milo ville helst inte gå till skolan i morgon men har beslutat att göra det och att gå till sjätteklassaren och säga förlåt för att han knuffade honom... SKA jag ta upp detta med fröknarna? Och hur ska jag göra det i sådana fall? Jag menar inte att mitt barn är världens snällaste men jag VET att Milo ALDRIG medvetet och utan anledning skulle göra illa en annan varelse. Ska jag vara ärligt så tycker jag Milo agerade rätt, skydda den svaga och ställa upp för sina vänner, men måste även berätta för honom att våld inte är den rätta vägen...

Det jag tycker är jobbigt är att det finns en 6 år äldre kille på samma skola som är rätt så arg på min kille, och man vet ju aldrig hur barn agerar när de bär på ilska...

Tänk vad fel det kan bli....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0