Tack :)

Några råd fick jag och Annika, jag äter fisk redan men har på senast tid funderat på kyckling...

Jag som inte äter kött för djurens skull och hela köttindustrin har ju hela tiden sagt att det är kycklingarna som har det sämst vid slakt och behandling.. Men är det NÅN som vet några kycklingar som behandlas bra och har ett underlag (bevis) att det är så?? Annars skulle kyckling såklart underlätta en hel del...

Måste väl berätta om nytillskottet som kom som en överraskning i onsdags morse..

Jag kom hem från jobbet kring åtta på morgonen och hörde att Tingelinbg skrek från övervåningen, hon kom ner, tittade med allvar in i mina ögon och skrek till! Automatiskt lyfte jag på hennes svans för att kika där bak och visst, där var det en bubbla som kikade ut! Ringde i snarast panik till min kattmorsa, det lät ungefär så här:
"Det hänger nåt ut rumpan på Tingis, du MÅSTE komma"
"Men men"
"DU måste komma NU"

Tingeling kämpade länge med första ungen, och den visade tyvärr inga tecken på liv trots hennes insatser att få liv i den och även min mamma och jag frotterade och försökte få den lilla att andas utan framgång :( Milo döpte den till Lilo och den ligger nu begravd bakom mammas hus, den var såå fin..
Det tog ett litet tag sen började Tingis stånka igen och denna gång gick det fortare så huxflux låg en liten svart vit bubbla där, Tingis fixade denna galant, käkade upp det som skulle käkas upp (kväljningar big time) och denna lilla filur fick namnet Simba, tyvärr föddes han med något som heter twisted legs på frambenen så han kravlar sig fram på "armbågarna", men med eftersökningar på internet så är det goda framtidsutsikter för detta med hjälp av massage och töjningar..

Otroligt imponerad av Tingelings insats, att dom fattar vad dom ska göra liksom! Tror ni vi skulle det om vi aldrig hade hört talas om föda barn, att vi helt plötsligt får ont och fattar vad vi ska göra, tror ni det?

Nu ska jag passa på att vila inför nattjobb när knatte är hos mormor, och jag hoppas verkligen min KÄRA make kan kolla till mamma och bebis några gånger under kvällen <3

Säg hej till Simba <3 (jag tyckte dock han skulle heta Modig)

På den nedersta bilden så syns det på frambenen hur det är vridet..


Kommentarer
Postat av: Annica

Ett till tips! Köp proteinpulver! Det finns både vassle, ägg och sojaprotein! Enkelt sätt att få upp proteinhalten och blir ett superbra mellanmål! :-)

2013-04-29 @ 22:24:07
URL: http://albinobambino.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0