Jaja, jag skriver lite då :)

Chop chop chop, dagarna rusar och nu har halva januari sprungit iväg, inte för att jag sörjer direkt, jag gillar (notera att jag inte älskar) januari av en enda anledning och det är att det är fina barns födelsedagar denna månad, inklusive den bästa! Om två veckor fyller min knatte hela sju år och jag är så himla glad att han fortfarande är en knäunge som kan sitta och gosa i timmar, och pussar mamma hejdå inför sina klasskompisar! Så DÅ är det helt ok att han fyller sju ;)

Men efter januari kommer en låååång och kall februari trots sina 28 dagar, som inte innehåller några spännande innehåll (i nuläget iaf, snart kommer ju mitt gudbarn till världen)... Februari är bara en lång väntan på Mars, där firar vi några familjemedlemmar, och man börjar ana att solen värmer lite om man söker upp en husvägg i lä en solig dag. I april så börjar livsglädjen sakta men säkert komma tillbaka, och promenaderna blir fler och dagarna är ljusa, påsk är en högtid jag gillar, för då är det VÅR! Min absoluta favoritårstid, för när det är vår så har vi heeela sommaren framför oss!! Maj är min favorit, i maj börjar det blomma, solen är härligt varm och kvällarna ljusa!!

Sen är det sommar, vilken jag verkligen bara njuter av till mitten av juli ungefär, för sen börjar höstångesten smyga sig på, att snart är sommaren slut och den vidrigaste av den vidrigaste årstiden är på ingång... Vintern....

Höstångest, det lider jag verkligen av.., det är sjukt jobbigt med höst... Hösten i sig kan vara ganska vacker MEN vi vet ju alla vad vi har att vänta EFTER hösten liksom...


Jaja, jag är pissless nu iaf, och dagarna kan rappa på lite snabbare för tillfället!

Något glatt är att jag fått en tillsvidaretjänst, min nuvarande nattrad. Det känns gött, speciellt eftersom jag planerar att studera till hösten och kan få fortsätta jobba och slippa blanda in CSN!

Nu ska jag nanna för i morgon är det skoldag och eftersom bilhelvetet inte startade efter en kväll hos Fam Sussa så blir det att knata, och nej jag vet att det inte är långt men för en vinterälskande person som mig krävs det inte många minuter i 20 minusgrader innan gråten är på gång... Bilfan...



Gissa vilken dagsaktivitet här nedan jag gillar mest!?


Kommentarer
Postat av: Rickard

Göteborg då Anna??? vad tror du om det????? Två månader kortare "vinter" :)

2013-01-17 @ 17:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0