Män häj!

Äsch kan väl lika gärna fortsätta vara öppen på MIN blogg, vad gör det om hundra år?

År 2003 i majmånad slutade jag med p-piller i hopp om att få en liten. Två år senare i maj 2005 växte det äntligen en knört där under mitt hjärta. Det efter massor med hjälp och inga egna ägglossningar.
Maj 05 - jan 06 var jag gravid och i februari 2007 började vi försöka få ett syskon, det är ganska exakt två år vi inte försökt få barn.

Nu är det år 2013, precis tio år sedan jag slutade med p-piller och i åtta år av dessa tio har jag alltså varit oskyddad och Aldrig blivit gravid av mig själv... Ni kanske fattar varför jag kallar mig steril ;)

Men förra månaden på mitt månatliga (måste ju det) gravtest så fick jag två, inte ett utan TVÅ streck, vafan liksom.. Hur gick det till? Vi har ju inte gjort nån behandling, vi har ju bara legat med varann (sorry mamma) som alla andra vuxna, gifta människor och SÅ blir inga barn gjorda under det här taket! Vi hann inte känna lycka denna gång heller för en vecka senare var missfall nummer fem konstaterat. MEN kan ni fatta? Jag gör det fortfarande inte! Kan jag bli på smällen på Svensson-vis? Har vi lyckats en gång på 8 år så har jag inga större förhoppningar om en andra gång men jag är glad över det lilla, jag funkade liksom!! Även om det inte funkade hela vägen så var det ett ägg som lossnade från MIN äggstock! Otroligt!

Ja, nu vet ni det å!

Tackar ändå LCHF och 15 kilos viktnedgång för det ägget som väckte en liten strimma av hopp och glädje i mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0