Råd tack!

Älskar mitt val att inte äta kött, jag slutade ju inte för jag ogillade smaken utan för att stödja djuren. Har aldrig ångrat mitt val!

MEN!

Jag vill gå ner i vikt och har hittills med hjälp av LCHF gått ner 10 kg, men utbudet av mat som Vegetarisk LCHFare är väldigt "trångt"... Fan att jag ens tänker tanken på att vilja lägga till kött i kosten igen, men (igen) så känns min viktnedgång viktigare på nåt egoistiskt sätt... Min hälsa är ju liksom MIN... Köpa kött från lokal bonde är ju ett alternativ för mitt fortsatta stöd till alla fraktande stackars djur...Vilt kött är en annan idé.. Och fortsätta äta vegomat ute på restauranger å dyl?!?!?

Nä fan alltså... Djuren eller mig? Vill inte...

Och visst jag kan välja annan metod för viktnedgång och bra hälsa men (åter igen) så är det denna metod som funkar bäst på PCOare som mig, vi är väldigt kolhydratskänslig, vi samlar på oss kolhydrater som en tyngdlyftare i världsmästerskap FAST vi lägger kolhydraterna under huden och då på buken, alltså inte som muskler utan en stor jäkla limpa!

Hjälp mig tänka!!


Kommentarer
Postat av: Annica

Äter du fisk eller kyckling? Är det ett alternativ istället för rött kött? Isf får du ju liiite mer att välja på :)

2013-04-22 @ 08:58:00
URL: http://albinobambino.blogg.se
Postat av: Mommo

Ät kött från djur du vet haft ett värdigt liv ...

2013-04-22 @ 22:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0